Sposobów na zmianę koloru auta jest coraz więcej, co jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby i upodobania klientów.
Malowanie (lakierowanie) samochodu jako sposób na zmianę koloru auta w ostatnich latach ma coraz większą konkurencję. Poczynając od markerów czy pisaków do usuwania drobnych rys i zadrapań na rynku pojawiają się coraz to nowsze (i często tańsze) sposoby na zmianę koloru całego auta. Jednym z nich, w ostatnich latach najpopularniejszym jest pokrywanie nadwozia samochodu folią. Okleiny w różnych kolorach to tani materiał który może całkowicie zmienić sposób w jaki prezentuje się nasze auto i mimo, że w porównaniu z innymi metodami jest to sposób dość nietrwały, to i tak cena zachęca do prób nawet i własnoręcznej zmiany koloru auta za pomocą rzeczonych folii. Należy jednak pamiętać, że założenie takiej folii na całe auto wymaga nie tylko najwyższej dokładności i staranności, ale przede wszystkim cierpliwości. Przed faktyczną zmianą koloru samochodu należy auto porządnie umyć i wywoskować aby uniknąć przykrych niespodzianek związanych z przyczepnością folii.
Choć założenie folii na auto w celu zmiany koloru wydaje się często najtańszym i prostym sposobem, to niekoniecznie tak jest. Szczególnie, jeśli chcemy długotrwałej zmiany która przetrwa próbę czasu. Optymalnym sposobem, poza tradycyjnym lakierowaniem może okazać się nakładanie specjalistycznej, kolorowej gumy na nadwozie. Guma lakiernicza, choć nieco droższa od folii oferuje także wysoką odpornością na mrozy, upały czy uszkodzenia mechaniczne. Do zerwania jej należy użyć specjalnych przyrządów (nakładek na wiertarkę) bądź chemii do tego przeznaczonej co oznacza, że przypadkowe przerwanie ciągłości warstwy jest, inaczej niż w przypadku folii, praktycznie niemożliwe. Ponadto guma jako sposób zmiany koloru auta ma zachowuje ważną zaletę folii – może być rozwiązaniem także tymczasowym. W profesjonalnym zakładzie lakierniczym zdjęcie gumowej warstwy nie uszkadza lakieru karoserii, co sprawia, że guma lakiernicza to nie tylko sposób na zmianę koloru całego samochodu, ale także do tuningu poszczególnych elementów karoserii.