Twarde sprzęgło – przyczyny awarii

0
87
Twarde sprzęgło - przyczyny awarii

Sprawne sprzęgło powinno umożliwiać płynne ruszanie z miejsca a także zmianę biegów bez odczuwania jakichkolwiek szarpnięć. Sprzęgło cierne odpowiada za połączenie skrzyni biegów z jednostką, dlatego należy naprawić je natychmiast po wykryciu usterki. Zwlekanie z naprawą może skutkować znacznym wzrostem kosztów – może dojść do uszkodzenia skrzyni biegów lub całkowitego unieruchomienia samochodu na drodze, a co za tym idzie będziemy musieli zapłacić za holowanie auta do warsztatu. Przyczyna awarii sprzęgła może wynikać z wadliwej pracy pompy sprzęgła lub wysprzęglika, układu hydraulicznego albo samego sprzęgła ciemnego. Zdiagnozowanie przyczyny awarii nie powinno stanowić większego problemu dla doświadczonego mechanika.

Twarde sprzęgło świadczy najprawdopodniej o awarii samego pedału sprzęgła lub jego linki. Przyczyną występowania twardego sprzęgła może być również zużycie łożyska oporowego i styku sprężyny talerzowej albo awarii całego układu hydraulicznego.

W celu szczegółowego zdiagnozowania przyczyny twardego sprzęgła warto jak najszybciej skonsultować się ze sprawdzonym mechanikiem. Lekceważenie nieprawidłowego działania pedału sprzęgła może skutkować utrudnieniami w zakresie płynnego zmieniania biegów a w konsekwencji może doprowadzić nawet do uszkodzenia skrzyni biegów i znacznie zwiększyć koszty naprawy.

Twarde sprzęgło z pewnością może świadczyć o jego zużyciu i konieczności wymiany tego podzespołu. Kierowcy często obawiają się wymiany sprzęgła ciernego, ponieważ jest to jedna z najdroższych napraw wynikających z codziennej eksploatacji samochodu. Wynika to z faktu, iż na koszt wymiany sprzęgła nie składają się tylko drogie części ale i spore koszty robocizny. Warsztaty  często przeprowadzając wymianę sprzęgła przetrzymują naprawiany samochód nawet kilka dni, ponieważ jest to bardzo czasochłonna praca wymagająca m.in. demontażu skrzyni biegów.

Zobacz artykuł opisujący inne objawy zużytego sprzęgła

Twarde sprzęgło – jak obniżyć koszty naprawy 

Kierowcy często zastanawiają się jak obniżyć wysokie koszty wymiany sprzęgła. Specjaliści odradzają operacji takich jak regeneracja zużytego sprzęgła czy zakup używanych części, ponieważ tego typu próby oszczędności lubią się mścić i często skutkują koniecznością ponownej wymiany sprzęgła zaledwie po kilku miesiącach. 

Najlepszym rozwiązaniem umożliwiającym zaoszczędzenie sporej sumy pieniędzy jest samodzielny zakup kompletnego zestawu sprzęgła w renomowanym sklepie internetowym i dostarczenie go do sprawdzonego warsztatu, który dokona wymiany w naszym samochodzie. Serwisy samochodowe często narzucają spore marże na montowane przez siebie części, ponadto nie zawsze mamy wpływ na jakość podzespołów montowanych w naszym pojeździe. Decydując się na samodzielny zakup kompletnego zestawu sprzęgła mamy wpływ na wybór podzespołów i możemy zakupić naprawdę dobrej jakości części w niezwykle atrakcyjnej cenie.

Twarde sprzęgło – czy warto wymienić kompletny zestaw sprzęgła?

Zdecydowanie tak. Specjaliści zalecają wymianę kompletnego zestawu sprzęgła za każdym razem gdy uszkodzeniu ulegnie nawet tylko jeden jego element. Wynika to z faktu, iż wszystkie części sprzęgła cechuje zbliżona wytrzymałość. Oznacza to, iż wymieniając wyłącznie zużyty element narażamy się na konieczność wymiany kolejnej części sprzęgła w niedalekim czasie a co za tym idzie na niepotrzebne dwukrotne poniesienie wysokich kosztów robocizny. Warto kupić gotowy, kompletny zestaw sprzęgła również ze względów ekonomicznych – koszt takiego zestawu jest znacznie niższy, niż kupowanie wszystkich jego elementów oddzielnie. Ponadto kupując gotowy, kompletny zestaw sprzęgła mamy gwarancję idealnego dopasowania wszystkich jego elementów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ