Kiedy regenerować turbosprężarkę?

0
524
Kiedy regenerować turbosprężarkę?

Gdy turbosprężarka przestaje pracować tak, jak należy, wiele osób uważa, że konieczny jest zakup nowego urządzenia, co łączy się z dużymi kosztami, w granicach kilku tysięcy złotych. Tymczasem możemy sporo zaoszczędzić, jeśli zamiast tego zdecydujemy się na regenerację urządzenia. Przeczytaj, kiedy warto poddać turbosprężarkę regeneracji.

Jak rozpoznać problem z turbosprężarką?

Istnieje kilka wyraźnych sygnałów, po których możemy rozpoznać, że turbosprężarka w naszym samochodzie powinna zostać zregenerowana. Pierwszym z nich jest zwiększone zużycie paliwa. Warto zwrócić uwagę także na obniżoną moc silnika i odgłosy głośnej pracy takie jak na przykład gwizdy lub szumy. Sygnałem, który świadczy już o tym, że turbosprzężarka została bardzo poważnie uszkodzona jest niebiesko-szary dym wydobywający się z wydechu. Może to sygnalizować na przykład uszkodzony wałek wirnika. Innym niepokojącym znakiem jest zaolejona okolica turbosprążarki i rur wydechowych.

Aby turbosprężarka służyła nam jak najdłużej, należy o nią dbać odpowiednio, regularnie czyścić filtry i wymieniać olej. Pamiętaj, że kiedy zobaczysz już niepokojące sygnały, nie zwlekaj z wizytą w warsztacie. Im szybciej się tam udasz, tym lepiej.

Dlaczego warto regenerować turbosprężarkę, zamiast wymieniać ją na nową?

Najbardziej oczywistą przyczyną są koszty: regeneracja turbosprężarki kosztuje zwykle jedną trzecią albo jedną czwartą tego, co zakup nowego urządzenia. Wiele osób uważa, że mimo wszystko lepiej jest zapłacić więcej, by mieć pewność, że używamy sprawnych części, które będą odpowiadały wymogom producenta samochodu. W przypadku turbosprężarek jednak nie zawsze drożej znaczy lepiej. Co prawda, nowe urządzenie może posłużyć nam dłużej niż stare zregenerowane. Jeżeli jednak problem nie tkwił w urządzeniu, lecz w innej części samochodu, łatwo go przegapić. Tymczasem podczas regeneracji mechanik dokonujący jej powinien ustalić właściwą przyczynę problemów i w razie potrzeby dokonać wszystkich niezbędnych napraw. Z tego powodu bezpieczniejszym wyjściem paradoksalnie bywa regeneracja.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ