Czy warto zainstalować ogrzewanie postojowe?

0
3573
Czy warto zainstalować ogrzewanie postojowe?

Każdy z nas boryka się z problemem auta skutego lodem zimą. Okazuje się, że rytuał związany ze skrobaniem i ogrzewaniem samochodu przy włączonym silniku podczas siarczystych mrozów to już przeszłość. Można uniknąć tego typu problemów poprzez zaopatrzenie się w urządzenie do ogrzewania postojowego, które można nabyć w każdym sklepie oferującym artukuły motoryzacyjne.

Jak to działa?

Istnieją różne typy ogrzewania postojowego. Najbardziej kompleksowym (i najdroższym) jest system ogrzewania postojowego z systemem sterowania. Układ ten pozwala nie tylko zaplanować start samochodu i wcześniejsze ogrzanie jego silnika, ale także odpowiednie ogrzanie wnętrza pojazdu. System jest na tyle zaawansowany, że pozwala na konfigurację i sterowanie za pośrednictwem zwykłego smartfona. Zyskiem dla nabywcy tego systemu jest komfort przy wsiadaniu do zawsze przygotowanego do przyjemnej jazdy auta. System jest przydatny także latem, gdyż jest w stanie skutecznie wentylować wnętrze samochodu.

Rodzaje systemów

Jest kilka rodzajów systemów ogrzewania postojowego. Różnią się między sobą m.in. sposobem zasilania. Do wyboru mamy systemy elektryczne i spalinowe.

Systemy ogrzewania postojowego na prąd oparte są o grzałkę elektryczną. Wewnątrz samochodu montuje się grzejnik. Źródłem prądu elektrycznego nie jest akumulator, a gniazdko elektryczne 230 V. Odpowiednie gniazdo wejściowe montowane jest w zderzaku auta. Są to systemy najtańsze i najprostsze.

Ogrzewanie postojowe spalinowe tzw. suche zasilane jest zwykłym paliwem, natomiast ogrzewanie tzw. mokre polega na podniesieniu temperatury płynu chłodniczego i przesterowaniu ciepła, poprzez nawiewy, do wnętrza auta. System korzysta z energii elektrycznej akumulatora samochodu.

Kolejnym systemem jest ogrzewanie elektryczne DEFA, do zalet którego należy niska cena i łatwość montażu. Jest rozwiązaniem, na którym można polegać. Istnieje możliwość sterowania nim na odległość. Niestety, aby korzystać z tego systemu samochód musi być cały czas podłączony do źródła prądu.

Innymi systemami ogrzewania są EBERSPACHER oraz najpopularniejsze wśród kierowców – WEBASTO. Pierwszy z systemów może być uruchamiany zarówno w trakcie jazdy, jak i podczas postoju. Niestety zużycie paliwa i wysoki koszt zakupu oraz montażu nie przyczynia się do popularności tego urządzenia.

WEBASTO jest elastycznym systemem zasilanym energią elektryczną, który działa podczas postoju i w czasie jazdy. Koszty zakupu i montażu są wysokie, a ewentualne naprawy muszą być dokonywane przez profesjonalny serwis.

Wygoda korzystania z systemów ogrzewania postojowego kosztuje. W zamian otrzymujemy samochód, nad którym zimą nie musimy spędzać długich minut w celu jego nagrzania i zeskrobania zalegającego na aucie śniegu i lodu.

[Głosów:2    Średnia:3/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ